علت نارسایی مزمن کلیه
نوشته شده توسط : rshaole

باعث نکروز توبولار کلیوی، نکروز حاد توبولار از علت های گوناگون، می توان به دو دسته خلاصه کرد:

اول، سمیت کلیوی از مواد سمی به کلیه ها، مانند داروهای سولفا، تتراکلرید کربن، آمالگام، بیسموت، سولفانامید دیکلرو؛ آنتی بیوتیک پلی میکسین، وانکومایسین، کانامایسین، جشن جنتامایسین، سفالوسپورین ⅰ، سفالوسپورین ⅱ، نئومایسین، آمفوتریسین B و ید ماده حاجب، بی حس کننده هالوتان متوکسی؛ سموم بیولوژیکی مانند سم مار، زهر زنبور عسل، ماهی، قارچ، کانتاریدین، و غیره ، تحت شرایط خاصی، می توانید نکروز توبولی حاد شود.

دوم، ایسکمی کلیوی شدید و ایسکمی کلیوی مانند ضربه شدید، سوختگی شدید، جراحی های بزرگ، از دست دادن خون عظیم، خونریزی بعد از زایمان، عفونت شدید و عفونت، کم آبی بدن و عدم تعادل الکترولیت، به خصوص با شوک که به راحتی به حاد توبولار منجر نکروز.

علاوه بر این، همولیز داخل عروقی مانند تب بلک واتر، همولیز، پریماکین ناشی از بیماری باقلا، ABO انتقال خون، اکسیداسیون مسمومیت آرسنیک، انتشار هموگلوبین و تروما توده عضلانی، مانند آسیب های پیروز شدن، التهاب عضله، وقتی که میوگلوبین، دفع از طریق کلیه ها، آسیب کلیوی ناشی از لوله نکروز حاد توبولار.

پاتوژنز خاص از نکروز حاد توبولار است، هنوز به طور کامل شناخته نشده است. آن را با ویژه زیر رخ می دهد:

① بسیار کاهش می یابد میزان فیلتراسیون گلومرولی، معمولا در 5ml / min یا کمتر، بیشتر تنها 1-2ml / دقیقه، مکانیزم را می توان تولید شده با توجه به علل مختلف ساخته شده از لوله قبل ایسکمی یا مسمومیت، کلیه لوله آسیب سلول های اپیتلیال رخ می دهد به طوری که بازجذب توبول پروگزیمال سدیم کاهش می یابد، به طوری که سدیم ادرار اصلی، افزایش مقدار آب است. هنگامی که آن را از طریق توبول دیستال پیچیده ماکولا دنسا، ژوگستاگلومرولر تحریک آزادسازی رنین جریان، آنژیوتانسین Ⅱ کلیه فعالیت های داخلی افزایش یافته است، باعث انقباض اسپاسم عروق گلومرولی، منجر به گلومرولی به ویژه کورتیکواستروئیدها بیرونی جریان خون گلومرولی کاهش میزان فیلتراسیون بسیار کاهش می یابد. سلول علاوه بر این، ممکن است در ایسکمی کلیه منجر، کلیوی خون شریانی آوران کاهش می یابد، به طور مستقیم تحریک آزادی رنین آنژیوتانسین ژوگستاگلومرولر ترک Ⅱ افزایش یافته است، در سرخرگچه آوران و در نتیجه، میزان فیلتراسیون گلومرولی و ترشح آلدوسترون، ترویج سدیم و احتباس آب است. علمای دیگر بر این باورند که میزان فیلتراسیون گلومرولی است به دلیل مصدومیت مویرگی اندوتلیال، تورم، ناشی از کاهش فیلتراسیون نفوذپذیری غشا ایجاد می شود.

② لومن لوله انسداد پس از مجروح نکروز سلول های اپیتلیال توبولار کلیوی و ترشحات التهابی، میوگلوبین خون، و غیره، تشکیل توده و لوله، مسدود کردن لومن، به طوری که ادرار اصلی کثیف مسدود شده، و در نتیجه کمتر ادرار در تورم لومن دست ادرار دیگر، فشار خواهد کلیوی، گلومرولی کاهش میزان فیلتراسیون بیشتر افزایش می دهد.

③ پارگی دیواره لوله، نشت ادرار اصلی است. پس از لوله آسیب دیده، دیوار شکسته، لوله ادرار اصلی به لوله سرریز، در نتیجه الیگوری؛ در همان زمان نیز باعث ادم بینابینی کلیوی، فشار داخل کلیوی، میزان فیلتراسیون گلومرولی افزایش یافته است.

④ برخی از افراد فکر می کنم که به دلایل مختلف، شوک، تروما، صدمات له، و غیره، ناشی از کلیه حاد ایسکمی ناشی از نارسایی کلیه، عمدتا به دلیل وقوع ایسکمی و برقراری مجدد جریان خون، و ایسکمی کلیوی فیلتراسیون اولیه کاهش یابد یا متوقف کم و یا هیچ ادرار، کلیه خود را یک مکانیسم حفاظتی به منظور کاهش بار بازجذب توبولی کلیوی سلول ها و کاهش مصرف اکسیژن است، افزایش تحمل به هیپوکسی، یک بار بهبود یافته خونرسانی مجدد ایسکمی کلیوی ، می توانید مقدار زیادی از آنیون سوپر اکسید تولید، باعث آسیب شدید بافت کلیه، در کوتاه مدت، انواع نارسایی حاد کلیه است سندرم مشخصه فیزیولوژیکی غیر طبیعی تشکیل شده است، پاتوژنز انواع دوره های مختلف در این دوره از که دارای یک معنی مختلف .

پس از ادرار الیگوری از اپیتلیال توبولار کلیوی شروع یک زندگی جدید، این زمان با توجه به:
① عوامل خطر برداشته شده است، مواد ایسکمیک و سمی حذف شده است، گردش خون بازسازی شده است.
② سلول های اپیتلیال لوله تازه متولد شده است هنوز هم فقدان توانایی تمرکز ادرار، هنوز پایین تر از وزن مخصوص 1.015.
③ ازوتمی و سوخت و ساز لغزش حفظ محصول، از اثر دیورز اسموتیک، آن را افزایش برون ده ادرار، به نام پلی اوری.

که همه برای این مقاله، من امیدوارم که شما می توانید یک مفید بازی، اگر شما هنوز هم سوالات را در زندگی خود، لطفا بیمارستان کلیه Shijiazhuang شرکت وب سایت رسمی، شما همچنین می توانید از مشاوره های زیر تماس بگیرید، کارشناسان ما خواهد داد پاسخ معتبر ترین شما، من برای شما آرزوی سلامتی و یک زندگی شاد!
تلفن: + 86-311-86954186
ایمیل: hospitalkidney@yandex.ru
واتساپ: +86 15003307351
اسکایپ: yunluyunlu1213





:: برچسب‌ها: علت نارسایی مزمن کلیه ,
:: بازدید از این مطلب : 401
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: